Polityka prywatności

Polityka prywatnosci

Data wejścia w życie: 09.12.2024.

Firma Guardiana zapewnia najwyższe standardy ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych. Przetwarzamy dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych – 2016/679).

1. Administrator Danych

Administratorem Państwa danych osobowych jest: GUARDIANA UBEZPIECZENIA
ul. Stefana Batorego 15A
05-120 Legionowo
NIP: 8672027676
Kontakt: info@guardiana.pl  / +48 22 243 56 20

2. Jakie dane zbieramy?

Zbieramy dane osobowe, które użytkownicy podają podczas korzystania z naszych usług, takie jak:

  • Imię i nazwisko
  • Adres e-mail
  • Numer telefonu
  • Adres zamieszkania
  • PESEL lub numer dowodu osobistego (w przypadku zawierania umowy)
  • Dane dotyczące zawieranych ubezpieczeń (np. rodzaj ubezpieczenia, suma ubezpieczenia)

3. Cel przetwarzania danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe w następujących celach:

  • Zawarcie i realizacja umowy ubezpieczeniowej
  • Kontakt z klientem w sprawach związanych z ofertą i obsługą ubezpieczenia
  • Przesyłanie informacji marketingowych, jeśli klient wyrazi na to zgodę
  • Realizacja obowiązków prawnych (np. obowiązki podatkowe, archiwizacyjne)
  • Obsługa zapytań i reklamacji

4. Podstawa prawna przetwarzania danych

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:

  • Zawarcie umowy ubezpieczeniowej (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
  • Zgoda użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), jeśli chodzi o przesyłanie materiałów marketingowych
  • Wypełnienie obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)

5. Przekazywanie danych

Państwa dane osobowe mogą być przekazywane:

  • Ubezpieczycielom w celu realizacji umowy ubezpieczeniowej
  • Podmiotom świadczącym usługi na rzecz naszej firmy (np. usługi IT, obsługa klienta), z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa
  • Organy publiczne, jeśli będzie to wymagane przepisami prawa

6. Okres przechowywania danych

Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy ubezpieczeniowej oraz do momentu zakończenia obowiązków prawnych związanych z jej wykonaniem. W przypadku zgody na otrzymywanie materiałów marketingowych, dane będą przetwarzane do momentu wycofania zgody.

7. Prawa użytkowników

Posiadają Państwo następujące prawa związane z przetwarzaniem swoich danych osobowych:

  • Prawo dostępu do danych (możliwość uzyskania informacji, jakie dane są przetwarzane)
  • Prawo do sprostowania danych
  • Prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym)
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania danych
  • Prawo do przenoszenia danych
  • Prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych

Aby skorzystać ze swoich praw, prosimy o kontakt na adres e-mail: [adres e-mail].

8. Bezpieczeństwo danych osobowych

Stosujemy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby chronić Państwa dane osobowe przed nieautoryzowanym dostępem, utratą, zniszczeniem lub zmianą. Wszystkie dane przesyłane za pośrednictwem naszej strony są zabezpieczone protokołem szyfrowania SSL.

9. Pliki cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia jak najlepszej jakości usług, analizy ruchu na stronie oraz do celów marketingowych. Użytkownik może w każdej chwili zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce internetowej.

10. Zmiany w Polityce Prywatności

Polityka Prywatności może być aktualizowana. O wszelkich zmianach będziemy informować na naszej stronie internetowej. Zmiany wchodzą w życie z dniem ich publikacji.

11. Kontakt

W razie pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt na adres e-mail: info@guardiana.pl lub telefonicznie pod numerem: +48 22 243 56 20.

 

Aby w pełni spełnić wymagania RODO i unikać potencjalnych komplikacji prawnych, warto dodać:

  1. Zapisy dotyczące przetwarzania szczególnych kategorii danych osobowych (jeśli dotyczy).
  2. Informację o profilowaniu i automatycznym podejmowaniu decyzji (jeśli dotyczy).
  3. Zabezpieczenie przekazywania danych poza EOG (jeśli dotyczy).
  4. Szczegóły dotyczące procedur usuwania danych i przechowywania ich na wypadek obowiązków prawnych.
  5. Procedurę postępowania w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych.
  6. Informowanie użytkowników o zmianach w polityce prywatności.

Dzięki tym dodatkowym elementom Twoja polityka będzie bardziej kompletna i zgodna z aktualnymi wymogami prawnymi.